3. Amiga Inc. i Blackberry

Nie tak w sumie dawno (kilka miesięcy temu) robiłem podsumowanie działalności Amiga Inc. Wydawało mi się wtedy że ta firma sięgnęła dna i niczym mnie już nie zaskoczy.

Okazało się jednak że specjaliści odcinania kuponów od nieswojego dorobku i tym razem nie zawiedli. O czym mowa?

Blackberry Playbook

Wielki przegrany. Pierwszy tablet firmy RIM, znanego producenta wysokiej klasy telefonów BlackBerry, popularnych zwłaszcza wśród polityków i „śmietanki” biznesu w Ameryce Północnej.

Blackberry Playbook pracuje – to też nowość – pod kontrolą systemu QNX (który miał kiedyś szansę stać się systemem Amigi).

Wydawałoby się – produkt mogący odnieść sukces. A jednak – nie.

Producent popełnił kilka błędów – a w zasadzie „grzechów głównych”: cenowo nie był konkurencyjny do IPada od Apple, nie posiadał natywnej obsługi poczty e-mail (a z tego głównie znane jest BlackBerry), mała przekątna ekranu (7 cali), no i mała ilość natywnych aplikacji na start. Efekt? Klęska.

A gdzie w tym wszystkim jest Amiga Inc.?

Przegrani łączą się z przegranymi ;-) Jednym z pomysłów na uratowanie Playbooka była oferta gier czyli…

Remake klasycznych gierek z Amigi

W sierpniu 2012 r. w sklepie internetowym BlackBerry pojawiła się oferta gier firmy Amiga Inc. Gry były sprzedawane w cenie 0.99-1.99$ czyli bardzo tanio.

Gry działają na zasadzie emulacji UAE choć podano że to „Amiga Anywhere2’s Virtual Classic Controls”.

Niżej reklama ze strony Amiga Inc.

Co konkretnie jest oferowane?

Na start oferta liczy 15 pozycji:

Alien Breed
Alien Breed 2
Alien Breed Special Edition
Alien Breed Tower Assault
All Terrain Racing
Assassin Special Edition
Overdrive
Project-X Special Edition
Qwak
Superfrog
Turrican
Turrican II
Turrican III
Xenon
Xenon 2

Jak to wygląda?

Ze względu na niewielki rozmiar ekranu Playbooka wizualnie nienajgorzej. Wiele osób w komentarzach na stronie sklepu BlackBerry wyraziło uznanie dla dopracowania i wysokiej grywalności. Trzeba przyznać że tytuły są dosyć znane.

Niżej garść screenów

Kolejno (rzędami) są to: SuperFrog, Turrican II, Project-X Special Edition i Alien Breed 2

Najwyżej oceniane gry już po 2,99$ – ta firma się nie zmieni ;-)

Oferta współpracy

Na stronie Amiga Inc. znalazła się też oficjalna informacja z datą 26.09.2012 r. o współpracy z RIM. Jest tam m.in. zawarta zachęta do zgłaszania się firm będących w posiadaniu praw autorskich do amigowych gier. Cel – współpraca i poszerzenie oferty amigowych gier w wersji mobilnej.

Opracowywane są gry takich znakomitości jak Team 17, Ocean, EA, Factor 5, Lucas Arts, Bitmap Brothers i Cinemaware.

Team 17 nie jest nowicjuszem w tym temacie, na swojej stronie ma w ofercie własne klasyczne hity dla Xbox LIVE, PlayStation 3 i Portable, Apple iPhone i iPad, PC, a ostatnio przymierza się do Facebooka.

Czy wszyscy wyciągną wnioski?

Czy RIM zrozumiał że produkt bez oferty programowej jest przegrany na starcie? Czy Amiga Inc. odnalazła się wreszcie na rynku? Czy Hyperion/A-eon przejrzą na oczy i zrozumieją wreszcie że największym atutem Amigi były kiedyś gry?

Może doczekamy się bundle packa dostarczanego z AmigaOS?

 

Linki powiązane z artykułem 

http://pl.wikipedia.org/wiki/QNX – informacja o systemie QNX w polskiej wikipedii

http://www.amiga.com/news/2012-amiga-blackberry.php – oświadczenie Amiga Inc. w sprawie współpracy z RIM

http://appworld.blackberry.com/webstore/vendor/21741/?sorting=name&lang=en#licenseRadio – oferta gier amigowych w sklepie BlackBerry

gdyby nie zadziałał – tu http://appworld.blackberry.com/webstore/search/amiga/?lang=en&countrycode=PL wyniki wyszukiwania dla „amiga”

http://www.team17.com/ – strona Team 17

https://crackberry.com/talking-retro-gaming-blackberry-amigas-bill-mcewen – wywiad z Billem Mc Evenem i filmik z działania amigowych gier na Blackberry.

dodano: 

Wygląda na to że firma Amiga Inc. skończyła się. Przeklejam informacje z Linkedin (fragment ścieżki zawodowej) – to co sam o sobie napisał Bill McEven

Amiga, Inc
Okres zatrudnienia sty 1997 – gru 2016 Czas zatrudnienia 20 lat
Introduced first electronic store for the delivery and download of applications and services across devices and device types. 10 years before App Store.

Introduced first multi-platform, multi-product development and deployment system that provides scaling and keyboard mapping so that an application need only be developed one time, and is capable of running on numerous devices, including mobile, desktop, set top box and portable systems.
Created a set of extensible API’s that could be used as middle wear that maps the created standardized API’s to the native API’s of the target device. Created cross platform keyboard mapping as well as screen and input API’s so that the developer would only have to write their application one time and all API’s were consistent regardless of the intended target/supported device.
Introduced first gaming card for Windows Mobile devices turning the device into a Gameboy type gaming device, with the vary same card able to also work in a desktop computer.
Developed for Microsoft the first gaming card for embedded devices.

Negotiated with Gateway Computer and successfully purchased the assets of Amiga from Gateway. Also negotiated the purchase of Ruksun in India and ZeoNeo in England.
Managed operations including development, sales and marketing in England, (AMEA) Germany, India, New Zealand and Canada.
Managed staff including, engineering, sales, and fulfillment and support in Germany, and India.

opublikowano: 1 października 2012 r. 

ostatnia edycja: 15 września 2017 r.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s