nowy monitor

Niestety ale mój stary ViewSonic (który nie był znów taki stary – cóż to jest trzy lata) „był się sfajczył”. To znaczy miał problemy ze złapaniem obrazu – dioda migała jak w stanie czuwania, i nieraz trzeba było czekać kilka godzin żeby monitor „złapał” tryb pracy. Ostatecznie nadszedł dzień kiedy nie wstał. Szukałem w internecie co to mogło się stać – no i znalazłem. Na płytce w tańszych wersjach z serii Value nie są montowane wszystkie podzespoły i – o ile zrozumiałem – śmierć monitora da się odwołać poprzez wymianę kondensatora. To jest takie sztuczne postarzanie produktu, bo matryca bez „bad piksela” a monitor do śmieci. Bo naprawa jest nieopłacalna – trzeba mieć sprzęt i podzespoły a po naprawie używany monitor 22 cale może kosztować – bo ja wiem – maksymalnie 200 zł? A taki jak mój (tylko jedno gniazdo – D-Sub) to pewnie i 100 zł.

Nowy to AOC I2275PWQU. Jak dla mnie wypas, bo i gniazda podłączenia karty w 3 rodzajach, i lepsza matryca – przede wszystkim prawidłowe kolory, i biel jest bielą.  Do tego pivot, USB, redukcja migotania ekranu – no bajka taka przesiadka. Przy zakupie patrzyłem także pod kątem korzystania z dwoma komputerami naraz. Teraz jest łatwiej z przepinaniem, jest bez przejściówek, wogóle jest lepszy obraz, jest regulacja wysokości w dużym zakresie – to wszystko będzie mieć przełożenie na lepszą jakość filmików. Cudów na miarę Elgato nie będzie, ale progres jest.

[ ↑ ]
Zabierz mnie na górę!

1 thought on “nowy monitor”

  1. Niestety teraz wszystko robią tak żeby się zepsuło po gwarancji. Ja mam same „Panasoniki” w domu bo nie postarzali sprzętu sztucznie i pewnie dlatego jeszcze działają (ale podobno teraz stosują podobna technikę). Używam TV jako monitora bo zależy mi na wielkości, a nie koniecznie na jakości obrazu (spędzam przed ekranem kilkanaście godzin dziennie – 32 cale to minimum)
    600 zł to teoretycznie nie majątek, więc nie wiem czy się opłaca to ubezpieczać, inaczej w przypadku monitorów 4k, załamałbym się jakby mi się zepsuł po 2 latach a kosztował przykładowo 4000 zł ;). Zepsuje ci się tv, monitor, lodówka, pralka, zmywarka piekarnik i X5000 ;) i można sobie żyły podciąć ;)
    Czasami niektórzy producenci maja promocje na wydłużenie gwarancji warto poszukać w google ;). Zamienię dopiero na 32-40 cale 4k pod warunkiem :
    a) monitory min w tej wielkości bedą w normalnej cenie (czytaj max 2000 zł)
    b) TV poprawią procesory ruchu, bo na razie dają tam paście i bardziej nadaje się to do obrazków ( a czasami gram) no i tu raczej 40 cali bo trudno zleźć tv 32 w 4k.
    TV ma jeszcze ta zaletę że ma Euro (Amiga 1200 ;) )

Skomentuj

