podsumowanie bloga – pół roku

Mija pół roku jak prowadzę tego bloga (założyłem w niedzielne popołudnie 19.02.2012r.). Jest to okazja do podsumowań oczywiście.

Pomysł i forma

Skorzystałem z możliwości założenia darmowej stronki o swoim hobby i nawet tego nie reklamowałem nigdzie.

Początkowo pisałem tylko o AmigaOne XE. Wiedziałem że pisząc w ten sposób piszę dla nikogo, bo posiadaczy tego komputera w Polsce jest kilkunastu (i w większości są to doświadczeni użytkownicy). Z czasem zacząłem scalać rzeczy o AmigaOne XE i pisać więcej o systemie i programach. Stąd pomysł na stronę dla początkujących. Przy czym zdecydowałem się to opisywać z pozycji właśnie zielonego – czyli przeciwnie do zasady RTFM ;-)

To dlatego niektóre zagadnienia nie były opisane do końca merytorycznie poprawnie (potem to poprawiałem w miarę jak dowiadywałem się nowych rzeczy), jak również często opisywane w sposób „niepodręcznikowy” (choćby ostatni artek „Assign – przypisania” – gdzie zamiast np. wykazu poleceń jest takie podejście właśnie – od strony użytkownika zielonego, który nie ma wiedzy o AmigaOS).

Popularność

Jest bardzo mizerna, ale w niczym mi to nie przeszkadza. Wierzę że po dopracowaniu strona będzie w jakiś stopniu bardziej popularna i bardziej pomocna dla początkujących – bo taki jest jej sens.  Wierzę że liczba użytkowników AmigaOS 4 będzie rosła.

Sukces w popularyzacji AmigaOS leży według mnie w tym, że w sieci musi być jak najwięcej miejsc z nim związanych. Nie jedno miejsce będące enklawą ale właśnie dużo stron prywatnych.

Statystyki:

– średnia liczba odsłon w tygodniu to ~40

– subskrypcja RSS – 1

– największa liczba odwiedzin 16-17.04 (mufa zareklamował moją stronę na swoim forum amigaone) i 19-20.07 (news o artkach na execu) – te dwa zdarzenia dały mi połowę  wszystkich odsłon strony

– stali czytelnicy – za mało tu się dzieje żeby tacy byli, to nie jest codziennik z newsami; osób które raz na jakiś czas zaglądają coś przeczytać stale myślę że jest <5 ale to miłe jest że już nie ma dni z 0, a najmilsze jak ktoś zostawi komentarz

Co was interesuje

O dziwo najbardziej projekt AmigaOne X1000 który jest u mnie marginesem (2 stronki – jako że nie posiadam tego komputera). Cieszą też zapytania o nowe komputery Amiga (gdzie kupić i za ile).

Przede wszystkim – zaraz po AmigaOne X1000 – jednak gry, głównie stare gierki z Amigi, ale i emulacja PSX.

Czasem szukacie rozwiązania drobnych problemów z Workbenchem czy ogólnie korzystaniem z AmigaOS.

Dosyć popularna jest publicystyka i artykuły porządkujące historię i sytuację obecną.

Jako że zapytania są anonimowe – zamieszczam tutaj link (dokument wyłączony z wyszukiwania w Google)

Co was nie interesuje

A na przykład galerie opcji AmigaOS (GUI, AmiDock) – zamieściłem masę screenów aby z poziomu Windows każdy mógł obejrzeć opcje AmigaOS bez uruchamiania amigi. Głównie z myślą o osobach które noszą się z zakupem nowych amig jak kura z jajem ;-)

Także instalacja AmigaOS, czy AmiCygnix – bliskie zerowe zainteresowanie.

Co dalej?

To co było :-) Kilka artykułów na miesiąc z myślą o początkujących.

Zachęcam do zakładania własnych stron, a osoby nie posiadające amigi – do zakupu.

Jest to ciekawe hobby, na pewno ciekawsze jak bawienie się gadżetem czy dystrybucją linuksa dla geeków. Amiga i AmigaOS to kawał historii informatyki, a dziś – komputer bardziej (mimo swoich braków) wyjątkowy niż Apple.

Rzeczy o które nie pytacie a być może chcielibyście wiedzieć

  • nie planuję zmiany wyglądu strony – zarówno bannera (kwiat w dżungli)  jak i tła (blat biurka); oba te elementy dla mnie mają pewne symboliczne znaczenia (nie związane bezpośrednio ze sobą, ale z Amigą) tak że niechęć zmiany nie wynika z lenistwa
  • nie planuję pisania o innych systemach wywodzących się z AmigaOS czy nim inspirowanym  (AROS, MorphOS)
  • nie będzie tu nigdy innych komputerów do amigowania (czyli SAM, Pegasos, klasyk, NatAmi) – tylko AmigaOne i AmigaOS 4.x – tu będę konsekwentny
  • nie podkręcam licznika – nie wchodzę nigdy na swoją stronę inaczej jak przez panel administracyjny
  • nigdy nie kasowałem komentarzy (zresztą nie było takiej potrzeby)
  • wpisy i strony zawsze będą oddzielnie
  • w ciągu najbliższego roku nie planuję zmiany komputera, ale wpisów bezpośrednio odwołujących się do modelu XE będę unikał

.

Adam

1 thought on “podsumowanie bloga – pół roku”

  1. Bardzo ciekawa i przydatna stronka dla użytkowników AOS-a w najnowszej wersji. Zaglądam dosyć często i zawsze znajduję coś ciekawego. Zgadzam się z autorem, że potrzeba nam, użytkownikom Amigi, więcej prywatnych stron; o wiele ciekawiej czyta się opinie i poradniki osób prywatnych niż suche fakty na amiportalach. Autorowi życzę wytrwałości i coraz ciekawszych artykułów. Pozdrawiam – Emu
    PS. Ten jeden RSS to mój :P Zresztą ja o niego prosiłem, fajna sprawa, zawsze dowiaduję się o nowym artykule natychmiast jak tylko się pojawi :)

Skomentuj

